Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

”Så tar du prenumerationsaffären till nästa nivå”

Publicerad: 11 December 2019, 07:35

Om en prenumerationsaffär är framgångsrik ökar både volym och churn. ”Förr eller senare kommer avhopp att vara ungefär lika stort som intag. När affären nått dit är det viktigt att förstå att det händer och att nå nästa nivå, skriver prenumerationsexperten och Dagens Medias bloggare Jonas Åström.


Ämnen i artikeln:

RecuroJonas ÅströmPrenumerationerdigitalt

Ett vanligt sätt att se om man närmar sig en platånivå är att nettotillväxten avtar. Det vill säga, att förändringen av stockens volym mellan två tidsperioder (sannolikt månad till månad) börjar avta. Om detta sker betyder det att nyorder och avtag börjar närma sig varandra, och att nettot av dessa således närmar sig noll. Som vanligt finns det en tumregel att använda. 

Läs hela Jonas Åströms inlägg här.

Jonas Åström är grundare av Recuro, ett konsult- och analysbolag med fokus på att växa prenumerationsaffärer. 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.