Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Publicistiska aggregeringstjänster – kan de någonsin lyckas?

Publicerad: 16 Juni 2020, 06:47

Jonas Åström argumenterar för vad som talar för och emot att en journalistisk modell à la Spotify fungerar.


Ämnen i artikeln:

Jonas Åström

Många tjänster har under de senaste 10-15 åren hävdat att de ska bli ”Spotify för journalistik” – dvs en tjänst som tillgängliggör innehåll från många publicister och källor till ett fast pris. Hittills finns dock få lyckade exempel och det verkar svårt att bygga en hållbar affärsmodell inom området. Det kan tyckas som en solklar affärsidé, så varför är den så svår?

Här är några hypoteser varför sådana tjänster borde fungera…

Läs hela inlägget i Jonas Åströms blogg hos Dagens Media här. 

Ämnen i artikeln:

Jonas Åström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.