Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Blogg

Publicister skriver native bäst

IAB:s vd Charlotte Thür går igenom resultaten för deras senaste native-studie.


Publicerad 2019-05-06 06:10

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:

Enligt en studie rörande native-annonsering utförd av oss i februari 2019 är ”Lästid” det mest användbara KPI’t hos köpare av native-annonser. En engagerande text eller video är viktigt för varumärkesbyggandet då det skapar en preferens till en produkt eller varumärke. Native-texter leder inte nödvändigtvis till en konvertering där och då, vilket är varför ”Lästid” är ett bra mått för att avgöra hur väl man lyckats nå målgruppen. Det innebär att annonsören måste fokusera ännu starkare på innehåll som håller kvar läsarna.

Läs hela inlägget i Charlotte Thürs blogg hos Dagens Media här. 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.