Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Blogg

Ny funktion i Googles sökresultat

Alexandra Jung.

Med ny funktionalitet i Googles sökresultat kommer det bli allt lättare för användare att ta del av sina tidigare sökningar och se vilka sidor man redan besökt kring ett ämne. Allt för att det ska vara lättare att återuppta sin sökning där man slutade.


Publicerad 2019-02-05 09:57

Ämnen i artikeln:

SEO-bloggen

Dela artikeln:

I början av januari släppte Google ny funktionalitet i sökresultatet vid namn ”your related activity”. Denna funktion gör det enklare för användare att återuppta sina sökningar kring ett visst ämne utan att behöva börja om från början.

Låt oss säga att du håller på att planera en kommande resa och vill veta allt om destinationen, vilka restauranger som är värda att besöka, de bästa stränderna eller utflykterna man bara inte får missa. 

Det är sökningar som man oftast inte gör i ett svep utan som man ofta kommer tillbaka till under en längre period för att samla på sig så mycket information som möjligt. Då blir det snabbt många olika sidor och artiklar att hålla koll på.

Läs resten Alexandra Jungs inlägg i SEO-bloggen hos Dagens Media. 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.