Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

När ska tidskrifternas modeller för digitala läsarintäkter ge verkligt resultat?

Publicerad: 27 Januari 2020, 07:27

Dagens Medias bloggare Unn Edberg tycker att tidskriftsbranschen pratar om läsarintäkter men ändå mest satsar på annonspengarna digitalt.

Magasinen har velat följa i dagspressens fotspår när det gäller digitala prenumerationsintäkter, men det har gått trögt. Dagens Medias bloggare Unn Edberg reder ut varför.


Ämnen i artikeln:

Unn Edberg

Jag blev intervjuad av Therese Rosenvinge från Medierna i P1 i veckan. Hon ställde en mycket relevant fråga ”Ni har ju pratat ett tag om digitala läsarintäkter på tidskriftssidan men ändå verkar förlagen mest satsa på annonser och andra intäkter, vad händer?”.

Hon har helt rätt i sin analys. Magasinen har velat följa i dagspressens fotspår när det gäller digitala prenumerationsintäkter, men det har gått trögt. Av de stora förlagens intäkter kommer bara 2 procent från digitala prenumerationer i senaste mätningen från Sveriges Tidskrifter. Varför?

Läs hela inlägget i Unn Edbergs blogg hos Dagens Media. 

Ämnen i artikeln:

Unn Edberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.