Få hela storyn
Starta din prenumeration
Blogg
Publicerad: 10 December 2019, 12:07
Vid flera tillfällen har en handfull högerextrema fått medierna att lyfta deras frågor på bästa sändningstid för något som nästan ingen svensk håller med om. Har medierna inte bättre koll än så här på extremisters pr-strategier? undrar Dagens Medias bloggare Isobel Hadley-Kamptz.
Ämnen i artikeln:
Isobel Hadley-KamptzJag lyssnar på en podd ur den svenska vit makt-miljön och hör ett antal mer eller mindre uppsatta personer fnittrande prata om den senaste framgångsrika kampanjen #skampatrullen. Inte på mycket länge har svenska högerextrema fått så stort utfall på så lite ansträngning. Ett par mem-bilder, en hashtagg, ett gäng troll- och bot-konton på twitter och KA-BOOM: artiklar i Aftonbladet, tv-inslag, miljontals människor nådda. Det klart att de är glada.
Man kan analysera den här kampanjen på flera olika sätt.
Läs hela inlägget i Isobel Hadley-Kamptz blogg hos Dagens Media.
Ämnen i artikeln:
Isobel Hadley-Kamptz