Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

”Mediehus går vilse när det gäller data och mätning”

Publicerad: 20 December 2019, 12:26

Många mediehus gör mätningarna för komplicerat för sig och tappar fokus, skriver Jonas Åström som driver Paid-content bloggen på Dagens Media.

För att vara datadriven måste man mäta rätt saker och tyvärr har många mediehus gått vilse när det gäller data och mätning. Det gäller att gå tillbaka till grunderna och skapa enkelhet för att lyckas, skriver prenumerationsexperten Jonas Åström.


Ämnen i artikeln:

Jonas ÅströmPrenumerationerdigitalt

För att framgångsrikt växa en prenumerationsaffär måste vi förstå hur den kontinuerligt ska förbättras. Ett sådant förbättringsarbete måste vara data-drivet och för att kunna vara data-driva måste vi mäta rätt saker – på rätt sätt. Tyvärr gör många mediehus detta för komplicerat, vilket gör att man tappar fokus. Det gäller att gå tillbaka till grunderna och skapa enkelhet för att lyckas.

De senaste årens ”explosion av data” och pågående hajp av begrepp såsom big data och AI, har gjort att många mediehus gått vilse när det gäller data och mätning i stort. 

Läs hela Jonas Åströms blogg inlägg här.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.