Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Kan integriteten online samexistera med en användarvänlig annonsaffär?

Publicerad: 22 Augusti 2019, 07:25

Charlotte Thür, vd på IAB.

Verktyg för att kunna sålla bort kakor blir allt vanligare. IAB ställer sig därför frågan vad detta betyder för annonsaffären på kort och lång sikt.


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

De stora jättarna går nu in för att bli en del av den trendande Privacy-sektorn. Apple har släppt ITP2.2 och Google kommer lansera ett verktyg i Chrome för att öka besökarens val gällande kakor, båda med det uttalade målet att skydda besökarens integritet. 

Användandet av kakor för att identifiera och tracka användare i browsers blir mindre tillförlitligt för varje dag som går. Vad betyder detta för det digitala ekosystemet och de etablerade affärsmodellerna online, på kort såväl som långsiktigt?

Läs hela inlägget i Charlotte Thürs blogg hos Dagens Media.  


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.