Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Influencer marketing – ett räckviddsmedia eller kändissponsring?

Publicerad: 11 Februari 2020, 11:39

Är influencers ett räckviddsmedia eller inte?

Begreppet följare i sociala medier är inte synonymt med räckvidd, skriver Peter Mackhé när han reder ut begreppen inom influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

Peter MackhéInfluencer marketing

Ska man satsa på influencers som ett räckviddsmedia, eller är de helt enkelt ambassadörer som ska representera ditt varumärke i sociala medier?

Många marknadsavdelningar har testat samarbeten med social influencers i sin mediemix för att se om det eventuellt kan generera effekt. Många köper på antal följare och jämställer det med räckvidds, det är tyvärr här det går fel.

Låt oss börja med definitionen räckvidd så att vi har begreppen klara för oss. 

Läs hela Peter Mackhés blogginlägg hos Dagens Media.  

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.