Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

”If no one hates it no one loves it”

Publicerad: 17 September 2019, 11:19

Emma Blom, Social Industries.

Foto: Janne Næss

Emma Blom skriver om generiska payoffer som ekar ihåligt och Oatleys omtalade reklambudskap ”Spola mjölken”.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Både Twilfit och Zalando har nyligen lanserat ny varumärkesplattform under payoffen ’Free to be’ – varpå Resumé hittar inte mindre än 5 olika varumärken i vitt skilda branscher med samma payoff. Det där har man ju på något sätt bara väntat på. Helt enkelt därför att Free to be är så oerhört generiskt. Samtidigt har Oatly lanserat en både älskad och starkt kritiserad kampanj kallad ’Spola mjölken’ som redan vid en första anblick åtminstone inte är generisk. Men det finns för och nackdelar med allt…

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media.  


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.