Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

IAB: ”Apples app-förändring viktig för annonsörerna”

Publicerad: 8 Juli 2020, 11:06

”Även om det är bra för konsumenter med integritetsskydd kommer de nya aviseringarna att vara skadlig för dem som förlitar sig på en annonsdriven affärsmodell”, skriver Charlotte Thür.

Foto: Janne Næss

Apple gör förändringar som påverkar intäktsgenerering från app-annonser. Konsumenter får större kontroll, men det blir svårare att göra apparna tillgängliga gratis, skriver IAB:s vd Charlotte Thür.


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIABAppleCookies

”Apple lyfter funktionen Limit Ad Tracking (LAT) från där den för närvarande ligger dold i telefonens inställningsmeny till att tydliggöra den vid användningstillfället, vilket sannolikt kommer att leda till att fler använder den. Även om det är bra för konsumenter med integritetsskydd kommer de nya aviseringarna att vara skadlig för utvecklare som förlitar sig på en annonsdriven affärsmodell och kommer att begränsa räckvidden och skalbarheten för annonsörer”, skriver Charlotte Thür

Läs hela inlägget på IAB-Bloggen, där Charlotte Thür bland annat beskriver hur IAB kommer att arbeta med att hitta nya sätt att skapa relevant och riktad annonsering. 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.