Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Här är alla Dagens Medias bloggare

Publicerad: 25 Oktober 2019, 12:46

Dagens Medias bloggare: Övre raden: Unn Edberg, Isobel Hadley-Kamptz, Emma Blom. Undre raden: Alexandra Jung, Charlotte Thür, Jonas Åström.

Jonas Åström är det senaste tillskottet i Dagens Medias bloggstall. Läs om honom och alla våra bloggar här.


Ämnen i artikeln:

SEO-bloggenIABCharlotte ThürEmma Blom

Jonas Åström är grundare av konsult- och analysbolaget Recuro och har redan publicerat två inlägg på paid content-bloggen.

Vad kommer läsarna att kunna ta del av på din blogg?

– Jag kommer att skriva om digitala betalningsmodeller och prenumerationer inom medievärlden. Dels kommer jag att skriva om marknadsutvecklingen inom det här området, dels kommer jag att ge tips och analyser åt de som har en sådan affär och hur man praktiskt ska göra för att få den att växa.

Varför är det viktigt att läsa om detta?

– Eftersom i stort sett alla mediehus har problem med sin print- och annonsverksamhet, vilket betyder att en av de få hållbara just nu är digitala prenumerationer. 

En annan relativt ny bloggare hos Dagens Media är författaren och krönikören Isobel Hadley-Kamptz. Hon bloggar om digital utveckling och medieetik. 

Om du är nyfiken på det senaste inom SEO är det Alexandra Jungs SEO-bloggen du ska läsa. Hon är SEO-konsult på iProspect och i bloggen bevakar hon trender och ger tips på hur företag kan arbeta med sökmotoroptimering. 

IAB är branschorganisationen för landets intressenter inom digital marknadskommunikation. I IAB-bloggen tar organisationens vd Charlotte Thür upp trender och funderingar runt digital reklam.

För insikter och spaningar kring allt som rör digitalisering och marknadsföring är det Emma Bloms blogg du ska söka dig till. Hon är grundare av Social Industries - en av Sveriges störst sociala medier-byråer.

Unn Edberg är publisher på Vi Media. Hon bloggar om hur man hittar nya intäkter för att kunna göra journalistik och hur man blir relevant för en snabbrörlig publik. 


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.