Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Framgångsfaktorer för paid content

Publicerad: 17 Februari 2020, 07:10

Lägger man rätt tid och fokus på ett antal områden kan man skapa en långsiktig tillväxt i sin prenumerationsaffär, skriver Jonas Åström i sin blogg där han också redogör för vilka.

I en serie på tre delar tittar Dagens Medias bloggare Jonas Åström på sex områden som han menar kräver extra fokus för en lyckad digital prenumerationsaffär.


Ämnen i artikeln:

Prenumerationer

Oberoende av om ni har en digital prenumerationsaffär i dag eller vill bygga en ny framåt, så finns det ett antal områden som är viktiga att tänka på. I en serie på tre inlägg tittar jag närmare på totalt sex stycken områden som enligt min erfarenhet kräver extra fokus, tillsammans med ett antal framgångsfaktorer inom varje område. Om man som ledare tillbringar rätt tid och fokus inom dessa områden så kan man skapa en långsiktig tillväxt i sin prenumerationsaffär.

I denna del så tittar vi närmare på det första området: Vision och fokus, för att i kommande delar gå igenom Erbjudande och paketering, Sälj och konvertering, Optimerad upplevelse, Data-drivet arbetssätt och Flexibel organisation.

Läs hela Jonas Åströms blogginlägg här:

Ämnen i artikeln:

Prenumerationer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.