Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Fem tips för annonsering i kristider

Publicerad: 30 Mars 2020, 05:30

”I dessa tider får man vara kreativ som marknadsförare”, skriver Peter Mackhé.

Foto: Janne Næss

Varumärken bör vara vaksamma på hur man annonserar programmatiskt eller i breda nyhetsmedier som kontinuerligt rapporterar om krisen, skriver Peter Mackhé. Han bjuder på fem tips om hur man som annonsör bör tänka.


Ämnen i artikeln:

Peter Mackhécoronaviruset

I dessa tider får man vara kreativ och prata om nya idéer och lösningar med sin mediebyrå och mediepartners, om man har budget kvar för marknadsföring och ändå vill nå ut eller om man har tjänster som är heta. Det är viktigt att man är respektfull, skriver Sveriges Annonsörers medieexpert Peter Machké. 

Läs hela blogginlägget och hans fem tips till annonsörer här.

Ämnen i artikeln:

Peter Mackhécoronaviruset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.