Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Enhetligt ramverk krävs för mobila programmatiska kampanjer

Publicerad: 14 Juni 2019, 09:06

För att få till en enhetlig verifiering av programmatiska annonser krävs samarbete, skriver IAB.


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Enligt den senaste IAB Europe Adex Benchmark står mobilannonseringen för hälften av all annonsering i Europa idag. 

Annonsörerna fortsätter att skifta fokus till mobilen för att nå sin publik, men trots den överväldigande tillväxten har mobilannonsering inte nått sin fulla potential. Vi menar att det till stor del beror på utmaningar med tredjepartsmätningar och verifiering.

Mätlösningar som tillhandahålls av verifierings-leverantörer kräver att utgivarnas appar och leverantörerna (SSP) ska integrera en så kallad Software Development Kit-lösning (SDK). 

Men att erbjuda separata SDK för varje leverantör kräver stora resursinvesteringar och ständigt underhåll och kan leda till en dålig konsumentupplevelse. Detta är starkt bidragande orsaker till varför annonsörernas förmåga att verifiera kvaliteten på det in-app-lager som de investerar i har varit begränsat.

Läs hela inlägget i IAB-bloggen hos Dagens Media.  


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.