Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

”Engagemang är en ulv i fårakläder”

Publicerad: 9 November 2020, 15:19

Donald Trump har under hela valrörelsen engagerat betydligt mer än Joe Biden i sociala medier. Men engagemang är en ulv i fårakläder, skriver Emma Blom.


Ämnen i artikeln:

FacebookEmma BlomDonald Trump

Alla vet, och kan också se själva, att Donald Trumps primalskrik i versaler, och även det som kommer emellan, har fått betydligt större genomslag än Joe Bidens landsfaderliga motsvarighet. Det finns det flera anledningar till, där allt inte förklaras med att Facebook bara premierar hatiskt innehåll. Gå inte på den lätta. Men jag tycker det finns mycket att säga om detta som andra annonsörer kan lära sig av.

Donald Trump har genomgående under hela valrörelsen fått uppskattningsvis tiofalt gånger mer engagement än Joe Biden på samtliga plattformar. Men engagemang, förstår ni, är en riktig ulv i fårakläder även för Donald Trump. 

Läs hela Emma Bloms inlägg i hennes blogg på Dagens Media, där hon också förklarar varför engagemang inte fungerar som enskilt mått.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.