Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Emma Blom: Tre simpla risker med Facebook-marknadsföring som du inte har koll på

Publicerad: 3 September 2020, 07:57

Skydd kring ’brand safety’ och annonsplacering aldrig varit mer aktuellt, skriver Dagens Medias bloggare Emma Blom.

Foto: Janne Næss

Dagens Medias bloggare Emma Blom har identifierat flera risker med Facebook-marknadsföring som hon menar förbises av allt för många annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

I efterdyningarna av #stophateforprofit har ’brand safety’ och skydd kring annonsplacering aldrig varit mer aktuellt. För er som missat hela grejen är alltså #stophateforprofit den kampanj som föranledde att ett stort antal globala företag, under en månad eller längre, valde att bojkotta Facebook som annonsplattform, eftersom Facebook ansågs vara för liberala i sin syn på hur hat och våldsbejakande innehåll sprids på deras plattformar. En åtgärd jag var djupt kritisk mot av flera skäl. Jag skulle istället vilja lyfta ett par andra säkerhetsaspekter som jag stöter på i vardagen och som trots sin enkelhet är en faktisk risk som allt för många förbiser. Vad baserar hon det på tänker ni – jag ska återkomma till det…

Läs hela inlägget Emma Bloms blogg.

Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.