Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Emma Blom: Tre misstag att undvika när du mäter framgång i sociala medier

Publicerad: 12 Oktober 2020, 12:47

Emma Blom, grundare och utvecklingschef på Social Industries, bloggar hos Dagens Media.

Foto: Janne Næss

Mät riktiga värden och sluta dilla om hur trevligt kommentarsfält ni har. Det krävs mer än att bara räkna likes, kommentarer och delningar när man ska mäta framgång i sociala medier, skriver Emma Blom i sin blogg på Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Emma BlomSocial Industries

Ska vi prata lite om engagement igen? Jag är inget fan av att jämföra olika kanaler mot varandra, eftersom det allra bästa alltid är en mix, men vad har sociala medier för usp egentligen om inte just – engagement

Ni som följer mig vet att jag inte hyser några högre tankar om att räkna likes, comments och shares som framgångsfaktorer, men det är inte riktigt sant det där, jag är emot när man räknar det som ENSKILD faktor. Likes, comments och shares är en nog så god indikator på engagemang som andra, men man måste bluddra ihop det med en rad andra uttryck för just engagement för att få en rättvis bild. 

Läs hela inlägget på Emma Bloms blogg, där hon listar tre fällor att undvika när det gäller att mäta framgång i sociala medier.

Ämnen i artikeln:

Emma BlomSocial Industries

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.