Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Emma Blom om Halloween: Varumärken drunknar i en flod av fladdermöss”

Publicerad: 1 November 2019, 09:30

Emma Blom bjuder på tre insikter från den gångna veckan.

Foto: Janne Næss

Emma Blom skriver av sig kring tre av veckans händelser. Bland annat om hur varumärken försöker få draghjälp av Halloween: ”Man hamnar inte högre i algoritmen – tvärtom drunknar man i en flod av fladdermöss och prinskorvmumier”.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Denna veckas motsvarighet till förra veckans nyhet om att Facebook plockar bort plastikoperationsfiltret var helt klart nyheten om att Twitter förbjuder politiska annonser. Twitter tycker nämligen att utrymmet för politiska utspel ska förtjäna sin plats, inte köpas. Snark. Ytterligare en bevattningsomgång till myten om att det organiska är så himla äkta och på riktigt och det köpta måste köpa sin väg fram för det inte kan stå på egna ben. Så. Fungerar. Det. Inte.

Läs hela inlägget på Emma Bloms blogg, där hon bland annat skriver om varumärkens försök att göra content på temat Halloween, Twitters förbud mot politisk annonsering och den ökande kritiken mot influencers.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.