Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Dynamiken bakom en prishöjning

Publicerad: 18 November 2019, 08:49

Alla prenumerationsbaserade affärer behöver förr eller senare förstå hur man ska höja sin prisnivå. Motivationen bakom en höjning kan vara spridd. Det finns några faktorer som är viktigare än andra, skriver Dagens Media bloggare Jonas Åström.


Ämnen i artikeln:

Dagens Mediabloggare

Kanske handlar det om att man ökat det upplevda värdet i sin produkt, att man behöver justera för inflation och ökade kostnader, eller att ens konkurrenter ökat sin prisnivå.

Att höja priset är rent krasst ett av de enklaste sätten att öka lönsamheten i sin affär. När man väl gör det är det dock kritiskt att förstå vad som händer och hur dynamiken bakom en prishöjning fungerar. Och det finns några faktorer som är viktigare än andra. I detta inlägg redogör jag för tre.

Läs hela inlägget i Jonas Åströms blogg hos Dagens Media.  


Ämnen i artikeln:

Dagens Mediabloggare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.