Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Digitala kampanjer i nivå med offline när det gäller varumärkespåverkan

Publicerad: 18 November 2019, 14:00

Digitala kanaler levererar varumärkespåverkan och är mer kostnadseffektiva än de flesta offline-kanaler, enligt en ny australiensisk rapport av Kantar och IAB. IAB-bloggen skriver om rapportens resultat.


Ämnen i artikeln:

IAB

I rapporten, ”The Digital Brand Effect”, fann man att de långsiktiga varumärkeseffekterna för digitala kampanjer är i nivå med offline-medierna. 20 procent av varumärkespåverkan från de digitala kampanjerna kvarstod i hela åtta veckor efter den ursprungliga exponeringen.

Onlinevideo, social- och online-display visade sig också ha en högre varumärkespåverkan jämfört med investeringen. I rapporten konstateras det att digitala beröringspunkter återbetalar sig genom att bygga viktiga mätpunkter för varumärket. Detta inklusive medvetenhet, varumärkesassociationer och intresse.

Läs hela inlägget på IAB-bloggen hos Dagens Media.   


Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.