Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Därför är det rätt tid att ta en genväg

Publicerad: 7 Maj 2020, 12:51

”'Göra först, kommunicera sedan' brukar vara allmänt vedertaget i reklambranschen. Men möjligen kommer det räcka med att 'bara' göra i tiden efter corona”, skriver Dagens Medias bloggare Magnus Berglund.

Corona tvingar oss inte att uppfinna hjulet igen. Däremot kommer vi att behöva uppdatera det – så att det börjar rulla igen, skriver Dagens Medias bloggare Magnus Berglund.


Coronapandemin har onekligen gett en hel del tid för kontemplation. Personligen har jag bland annat gått tillbaka till mina gamla marknadsföringsböcker för att repetera grunderna.

En lärdom från bläddrandet är att erfarenhet verkar vara lika med genvägar. För oj vad mycket av teorierna som faktiskt använts och används, men också oj vad förenkling som krävts och krävs för att någon ska orka lyssna.

Och kanske framför allt – orka göra.

Läs hela inlägget i Magnus Berglunds blogg hos Dagens Media.  

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.