Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Danska medier lanserar gemensam programmatic-plattform

Publicerad: 5 Oktober 2020, 05:51

Mediekonsulten Anders Malmsten skriver om fördelarna med att danska medier gått ihop och släppt en gemensam plattform för programmatiska köp.

”Lyckas projektet kan det förändra spelplanen till det bättre för medieföretagen i Danmark”, skriver Dagens Medias bloggare och mediekonsulten Anders Malmsten.


Under fredagen lanserade de stora mediehusen i Danmark en gemensam plattform för programmatiska annonsköp i deras digitala medier. Lyckas projektet kan det förändra spelplanen till det bättre för medieföretagen i Danmark. Och för Bonnier, Schibsted, TV4 med flera är i så fall bara att åka dit för att köpa in sig eller kopiera upplägget.

Bakom den nya plattformen, som har namnet Publisher Platform, står danska TV 2, JP/Politikens Hus, Berlingske Media, Børsen, Jysk Fynske Medier och Sjællandske Medier. Det är alltså en mycket bred samling stora medier i Danmark som är med.

Läs hela inlägget i Anders Malmstens blogg hos Dagens Media. 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.