Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Corona: Prenumerationer som mediehusens motor i svåra tider

Publicerad: 16 Mars 2020, 14:02

Prenumerationsexperten Jonas Åström bjuder på fem råd kring hur mediehuset ska tänka framåt.

Coronaviruset ger kännbara ekonomiska effekter, och har ändrat många förutsättningar på kort tid. Paid content-bloggens Jonas Åström ger fem tips som kan hjälpa mediehusen framåt.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetJonas ÅströmPrenumerationer

I dessa corona-tider har en solid prenumerationsaffär en viktig roll i att hjälpa mediehusen framåt. Med rätt strategi och åtgärder i dag, kan man se till att prenumerationsaffären fortsatt blir en motor med stabila kassaflöden, även i en osäker eller nedåtgående marknad.

Läs hela Jonas Åströms inlägg, om fem saker mediehusen bör göra nu för att underlätta situationen, på Paid content-bloggen.

Jonas Åström är grundare av Recuro, ett konsult- och analysbolag med fokus på att växa prenumerationsaffärer. På Paid content-bloggen skriver han om marknadsutvecklingen för digitala prenumerationer och paid content inom mediebranschen, samt ger tips om hur man praktiskt kan bygga och växa sin affär.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.