Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Bli mer relevant och slipp kritik

Publicerad: 28 November 2019, 06:30

2019 går till historien som ett år då en stor mängd varumärken fick rejält med kritik. Men det finns ett sätt att slippa undan, skriver Dagens Medias bloggare Emma Blom. Och det är genom att bli mer relevant.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

En sak vi kan ta med oss från kommunikationsåret 2019 redan nu, är att det är oerhört lätt att trampa folk på tårna. Eller att få kritik snarare. Det är kort sagt mycket, mycket lättare att få kritik än tvärtom. Jag minns inte ens alla kampanjer och utspel som fått kritik under året, men man behöver inte leta länge för att hitta exempel. Och observera nu att jag inte lägger någon värdering i huruvida kritiken är befogad eller inte.

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media. 


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.