Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Bäst effekt av att vara always-on

Publicerad: 31 Mars 2020, 08:41

I kris förändras människors beteende och då måste din strategi också göra det, skriver Emma Blom.

Dagens Medias bloggare Emma Blom vill uppmana fler att se bortom det content-baserade always-on tänket.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Som med alla trender är det lätt att nu i coronatider omedelbart tänka att vi måste vara always-on, och därmed skapa innehåll baserat på denna ”trend”. Precis som många annonsörer gör runt olika temadagar som fettisdagen och alla hjärtans dag. (Det vi sett hittills är faktiskt inte så himla långt ifrån i uttryck även om det under ytan baseras på något som är betydligt allvarligare än semlor.)

Men jag vill nu uppmana fler att se bortom det content-baserade always-on tänket. För det är mycket mer spännande och lukrativt att snabbt anpassa sig till det som sker under ytan. Med formaten och därmed annonsaffären.

Läs hela Emma Bloms blogginlägg här.

Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.