söndag2 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Blogg

Att kriskommunicera i sociala medier

Publicerad: 13 mars 2020, 09:10

Hur ska man kommunicera på sociala medier under en kris? Emma Blom delar med sig av sina bästa tips.

Ämnen i artikeln:

coronavirusetEmma Blom

När jag pratar med kunder och andra om kriskommunikation i sociala medier, som jag ju ofta både hanterar och håller återkommande kurser i, så är budskapet nästan alltid att mana till mycket större lugn än man oftast ser blir resultatet när företag och organisationer hamnar i ”kris”. Väldigt ofta är krisen nämligen högst självupplevd eller drabbar endast en del av ens kunder. Men sedan finns det förstås tillfällen när det tvivelsutan är en kris vi pratar om – som nu. För vissa är det värre än andra förstås, men oavsett bransch så påverkar det här oss alla, och det påverkar all kommunikation just nu – det går inte att ta miste på.

I 99,9% procent av alla kriser är det min absoluta rekommendation att INTE publicera holding statements på Facebook och via andra organiska kanaler – såvida det inte finns uppenbara skäl för detta. 

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev