Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Att kriskommunicera i sociala medier

Publicerad: 13 Mars 2020, 09:10

Hur ska man kommunicera på sociala medier under en kris? Emma Blom delar med sig av sina bästa tips.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetEmma Blom

När jag pratar med kunder och andra om kriskommunikation i sociala medier, som jag ju ofta både hanterar och håller återkommande kurser i, så är budskapet nästan alltid att mana till mycket större lugn än man oftast ser blir resultatet när företag och organisationer hamnar i ”kris”. Väldigt ofta är krisen nämligen högst självupplevd eller drabbar endast en del av ens kunder. Men sedan finns det förstås tillfällen när det tvivelsutan är en kris vi pratar om – som nu. För vissa är det värre än andra förstås, men oavsett bransch så påverkar det här oss alla, och det påverkar all kommunikation just nu – det går inte att ta miste på.

I 99,9% procent av alla kriser är det min absoluta rekommendation att INTE publicera holding statements på Facebook och via andra organiska kanaler – såvida det inte finns uppenbara skäl för detta. 

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media. 

Ämnen i artikeln:

coronavirusetEmma Blom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.