Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Att kommunicera förutsätter att man kan ta kritik

Publicerad: 24 Mars 2020, 13:08

Emma Blom har listat tipsen för dig som, med stor försiktighet, tänker kommunicera i krisen

Den som kommunicerar under coronautbrottet får räkna med kritik, skriver Dagens Medias bloggare Emma Blom. Men om du ändå vill ta tillfället att nå ut med ditt budskap kommer här en rad tips.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Social distancing är nu officiellt en viral trend. Jag har väntat på att varumärken ska haka på i stor skala. Och nu går det fort. För en vecka sedan hette det (åtminstone från mig) att det är oerhört komplext att sko sig på en sådan här kris. Men nu verkar själva den idén – att inte sko sig vara bortglömd. Det kanske är cyniskt, men de här reklambyråproducerade kampanjerna vi ser nu går ju knappast ut av någon annan anledning än för att bygga varumärke, men SKIT I DET. Här är i stället några tips för dig som, med stor försiktighet, tänker kommunicera i krisen:

Läs hela Emma Bloms blogginlägg här.

Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.