Få hela storyn
Starta din prenumeration
Blogg
Publicerad: 24 Oktober 2019, 08:19
En färsk rapport visar att mer än hälften av annonsinvesteringarna som görs i onlinevideo är programmatiska, skriver IAB.
Ämnen i artikeln:
IABTrots sin mognad så fortsätter den så kallade ”Programmatic-First” marknaden att växa. Enligt färsk rapport från IAB Europe Programmatic ad spend in Europe 2018 är mer än hälften av annonsinvesteringarna som görs i onlinevideo programmatiska och en fjärdedel av all programmatisk handel är video.
I Europa utgörs hela 72% av den digitala annonsmarknaden av programmatisk handel och den markanta ökningen har skett tack vare de sociala kanalerna.
Hur ser våra attityder ut till programmatisk handel idag?
Baserat på IAB Europas årliga studie Attitudes to Programmatic Advertising har en omfattande analys av det europeiska programmatiska landskapet gjorts. Den täcker strategier och antagandetrender, drivkrafter och tillväxthinder, samt prognoser för framtidens marknader. En spännande information att ta del av är de ökade investeringarna i programmatisk handel för display och hur annonsörernas investerar allt mer i video.
Ämnen i artikeln:
IAB