Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Björn Rietz ringde själv och ville ha jobbet"

Publicerad: 18 Februari 2009, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Reklamförbundets ordförande Elisabeth Ström berättar om rekryteringen av Björn Rietz.


Elisabeth Ström lyfter fram tre viktiga faktorer bakom valet av Björn Rietz som Pia Grahn Brikells efterträdare:

Den kreativa kompetensen från ett flertal framstående byråer, att han har startat och drivit en otroligt framgångsrik byrå (Paradiset), och att har erfarenheten från en internationell byrå (DDB Melbourne).

- Han har otroligt tung erfarenhet och han brinner i grunde för kommunikation som ett otroligt viktigt verktyg för företagens framgångar.

Var det svårt att hitta honom?- Nej, inte alls. Björn ringde själv upp oss när det blev känt att Pia skulle sluta och sade att han ville ha jobbet. Sedan har vi naturligtvis haft en ordentlig rekryteringsprocess med ett flertal kandidater, men Björn dök upp tidigt.

Vilka frågor ska har driva?- Till en början ska Björn ut och träffa medlemmar för att bilda sig en uppfattning. Med den erfarenhet han har han rätten att ta lite tid på sig innan han sätter en definitiv agenda i ett långt perspektiv.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.