Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Björn Larsson lämnar Swedbank – blir marknadsdirektör på Coop Sverige

Publicerad: 6 November 2014, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

Björn Larsson, vice vd och koncernmarknadsdirektör på Swedbank, går till Coop Sverige, där han blir marknadsdirektör.


Björn Larsson har tidigare varit vd och styrelseordförande på reklambyrån Lowe Brindfors samt vd för Leo Burnett och A-Com.

Han har också varit koncerndirektör för Bonnier och nu senast marknadsdirektör på Swedbank. Nu går han alltså till Coop Sverige.

– Det känns mycket tillfredställande att Björn valt att anta positionen som chef för vårt affärsområde marknad och i ledamot av koncernledningen för att tillsammans med oss vända utvecklingen kommande år, säger Sonat Burman-Olsson, vd och koncernchef för Coop Sverige i ett pressmeddelande.

Hon tillägger:

– Vi bygger nu nya Coop baserat på en sammanhållen långsiktig strategisk plan där marknadsföringen är en viktig del. I Björns affärsområde ingår utöver varumärkesfrågor och marknadskommunikation även butiksformat, hållbarhet och medlemsprogram.

På Swedbank har Björn Larsson bland annat ansvarat för bankens varumärkessstrategi, visuella identitet och varumärkesprofilering. Han har också varit ansvarig för sponsring, event och marknadsföring.

– Jag ser fram emot att ta över marknadsansvaret i Coop som är i början av en mycket intressant resa. Jag är imponerad av den strategiska plan jag har fått ta del av och det kommer bli en intensiv och spännande tid framöver, säger Björn Larsson i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN:

 

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.