Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Björn Borg vill ha mer kärlek i höstkampanj

Publicerad: 8 Augusti 2008, 09:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Björn Borg spinner vidare på uppdraget som världsförbättrare i sina kampanjer. Höstens tema Love for All tar avstamp i en dejtingsajt på nätet.


- Syftet är som tidigare att skapa en lite trevligare värld att leva i. Vi började ju ödmjukt med fred på jorden och följer nu upp med kärlek för alla. Vi hoppas folk har kul på sidan och allra helst vill vi se nya kärlekspar, säger Rocky af Ekenstam Brennicke, PR- och eventansvarig på Björn Borg.

Den digitala byrån Farfar och Joakim Jonasson står tillsammans för koncept och utförande. Björn Borg började samarbeta med Farfar i fjol och det här är deras andra större webbkampanj, efter förra Peace on Earth.

- Love for All går ut på att man först får svara på enkla, lite roligare frågor än på andra dejtingsajter. Sen får man matchningsförslag och man kan få se lite av hur livet tillsammans skulle kunna bli. Om det känns bra i magen kan man kontakta personen, säger Rocky af Ekenstam Brennicke.

Sajten smygstartade för någon vecka sedan och samtidigt rullar nu höstens reklamkampanj på samma tema. Den går framför allt i livsstilsmagasin.

- Vi har inga enorma mediebudgetar utan satsar mer på det kreativa i våra kampanjer. Vi brukar jobba mycket med webb, pr och viralt förutom magasin, säger Rocky af Ekenstam Brennicke.

Mediebyrå är Adon.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.