Gå direkt till textinnehållet

Björn Aronsson blir ny vd på Airtime Sales

Björn Aronsson, tidigare kommersiell chef på Airtime Sales, tar över vd-posten.

Foto: Pressbild

Discovery Networks och Nents gemensamma säljbolag Airtime Sales får en ny vd i Björn Aronsson då nuvarande vd Thomas Falkenberg lämnar.

Airtime Sales ägs gemensamt av Discovery Networks Sweden och Nent Group och sampaketerar TV3 och Kanal 5, samt onlineplattformerna Dplay och Viafree. 

Sedan tre år tillbaka ansvarar Airtime Sales för den regionala försäljningen och erbjuder annonsörer geografiskt styrd annonsering i 19 regioner över hela landet.

Nu är det klart att Björn Aronsson, idag kommersiell chef på bolaget, blir ny vd för Airtime Sales från och med den 1 mars och därmed efterträder Thomas Falkenberg som enligt ett pressmeddelande valt att gå vidare efter tre år på posten.

– Jag känner mig mycket glad och ödmjuk inför det förtroende som styrelsen givit mig. Sedan starten för tre år sen har vi vuxit kraftigt på den svenska regionala marknaden. Efterfrågan på vårt annonspaket där vi kombinerar två av Sveriges största tv-kanaler med ett kraftfullt digitalt erbjudande, är mycket hög. Resan har dock bara börjat och vi kommer fortsätta att utmana och ta andelar på den regionala annonsmarknaden i Sverige med vår duktiga säljkår som finns lokalt från norr till söder, säger Björn Aronsson i pressmeddelandet. 

Thomas Falkenberg kommenterar: 

– Det har varit tre fantastiska år som vd på Airtime Sales men då jag nyligen har flyttat till Lund vill jag samtidigt gå vidare i karriären. Tack vare alla kunder som tidigt valde att samarbeta med Airtime och alla underbara medarbetare som skapat vår snabba utveckling, är vi nu väletablerade på marknaden. Att lämna Airtime som vi byggt upp från grunden var förstås inget enkelt beslut och därför känns det extra tryggt attkunna få lämna över till just Björn som kan bolaget och marknaden mycket väl. 

I samband med att Björn Aronsson tar över som vd har styrelsen beslutat att inte ersätta Björns tidigare roll som försäljningsdirektör. Istället kommer säljdirektöransvaret i framtiden att ingå i rollen som vd.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2019-01-25 09.17

Dela artikeln: