Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bizkit tar jättekonto från Gester

Publicerad: 2 Januari 2002, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Bizkit Media har vunnit sitt största konto hittills. Vattenfalls konto, som Bizkit börjar jobba med denna vecka, är värt runt 60 miljoner kronor netto.


- För ett år sedan tecknade vi ett tvåårigt ramavtal med Audumblagruppen och där ingår Bizkit nu. När vårt avtal med Gester nu gick ut beslöt vi oss för att lägga till Bizkit istället, säger Anette Keiler Arvedson, chef för kommunikation i koncernstaben.

Anette Keiler Arvedson tror att Bizkit lever upp till de krav Vattenfall ställer på sin mediebyrå.

- Vi har både Pilots, Garbergs och Spider hos Audumbla och vi har valt en fullservicebyrå för att de olika delarna ska få bättre synergier, säger hon.

Johan Eidmann, vd på Bizkit är nöjd med att ha vunnit Vattenfalls förtroende. Han är inte heller rädd att hans byrå är för liten för en kund av Vattenfalls storlek.

- Vår storlek är en fördel när det gäller flexibilitet. Men Vattenfall är en stor utmaning och viktiga för oss. De ska göra om varumärket nästa år också och kommer vara aktiva i medier. Det ska bli jätteroligt att jobba med dem, säger han.

Vattenfall har investerat 60-70 miljoner kronor i medier 2001. I år ska företaget också vara huvudsponsor för OS. Projektledare för Vattenfall på Bizkit blir Peter Arnesson.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.