Bizkit Havas vinner Puma

Puma väljer Bizkit Havas som sin nya mediebyrå.

Puma har i en global pitch valt Bizkit Havas till sin globala mediebyrå. Bizkit Havas i Sverige kommer arbeta med varumärket på den nordiska marknaden. 

Carl Kock, client service director på Bizkit Havas, säger att uppdraget drar igång från och med årsskiftet. 

– Vi kommer hantera alla medieköp. Det handlar mycket om digitala kanaler, hur de jobbar med livsstilsvarumärket och hur de kan påverka en ung och kräsen målgrupp, säger han till Dagens Media. 

Vad innebär uppdraget för er rent affärsmässigt?

– Ur ett nordiskt är det inte ett av våra största konton men de har definitivt en mediebudget att förhålla sig till. 

Varför vann ni uppdraget?

– Vi visade på en otrolig styrka i vårt nätverk i och med att vi har en global närvaro och har innehållsägare i vårt nätverk som gör att vi kan skapa andra typer av lösningar. Det var en stark anledning till att vi vann uppdraget, vilket är jättespännande. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-11-06 08.47Uppdaterad 2018-11-06 08.47

Ämnen i artikeln: