Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bizkit får VW-koncernens trackinguppdrag

Publicerad: 10 April 2002, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Bizkit får uppdraget att sköta trackingen för Volkswagens alla modeller. Hittills har trackningen legat på respektive bilmärkes mediebyrå.


- Det är kul att vi som är minst på marknaden får det här uppdraget. För oss handlar det om rätt mycket pengar men för Volkswagen är det kostnadsbesparande att lägga all tracking på en byrå, säger Johan Eidmann, vd för Bizkit.

Volkswagen har olika mediebyråer för alla modeller: CIA har Audi, Carat Volkswagen, Media Broker har Skoda och Bizkit Seat och ville hitta samordnade inköp för modellerna. Därför kom trackingen att hamna på en av byråerna, Bizkit.

Bizkit har ett eget system för tracking där de ser en mängd traditionella parametrar som försäljning, top of mind och attityd.

- Vi lägger också in ränteläge, privatkonsumtion och andra makroekonomiska termer och ser om vi kan hitta samband. Men poängen är inte sambanden utan vad vi lär oss av det, vilka slutsatser vi kan dra av medieeffekterna.

Ansvarig för uppdraget är Johnnie Åkerström, analytiker på Bizkit.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.