Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bioveteran marknadschef på Rix och Power

Publicerad: 5 Februari 2001, 10:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Från och med den 1 februari är Anette Ekström ny marknadschef för MTG Radio i Sverige med Rix FM nätverk och Power hit radio i Stockholm och Göteborg. Ekström har tidigare jobbat på SF Bio i tjugo år, bland annat som projekt- och utvecklingschef.


Du har en lång bakgrund inom SF, blir det mer bio-events nu?

- Det blir helt klart mycket bioevents framöver, men inte fler än tidigare. Jag

jobbade mycket med events när jag var på SF lokalt i Örebro, och hade en hel

del kontakter med Rix då.

Vad har du för planer för Rix och Power?

- Vi ska vara professionella med det marknadsföringsarbete vi gör både internt

och externt. Jag har hunnit träffa folk här på radion men jag har bara jobbat

sedan i torsdags morse så planerna är inte helt klara ännu. Men det viktigaste

i ledningsgruppens arbete är att bli mer professionella och att höja kvaliteten

i arbetet.

Vadå, saknar MTG radio professionalitet?

- Nej, det är något som man alltid bör jobba med, det är viktigt att ständigt

förbättra sig.

Vad har du för konkreta projekt på gång?

- Det som händer nu direkt är Rix Åreprojekt, där vi sänder direkt från Åre

under vecka 11 (den 12 till 18 mars) och Power summer party i Stockholm och i

Göteborg den första helgen i juni. Då blir det mycket artister och events för

de som är med i Powers klubb. Det är de två stora evenemangen i vår. Sedan ska

vi ha en stor galapremiär för filmen Hannibal någon gång i februari, jag kommer

inte ihåg exakt när.

Har du några aktiviteter planerade för de kommuner där Rix FM går dåligt?

- Nej jag har inte hunnit planera någonting konkret ännu. Jag måste sätta mig

in i arbetet först.

Vad fick dig att börja på MTG radio?

- Jag blev tillfrågad via kontakter i branschen. Jag jobbade ett kort tag som

marknadschef för Nordisk Parkering efter SF bio men jag saknade nöjesbranschen

som jag känner mig hemma i. Radio är ett spännande medium och jag gillar att

det är ett högt tempo i korridoren.

Malin Modh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.