Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bingolotto överger Carat för Mediacom

Publicerad: 14 December 2000, 09:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Bingolotto, som köper medier för 15-20 miljoner kronor per år, byter mediebyrå från Carat till Mediacom. Bytet kommer bara två år efter att Carat erövrade Bingolotto från CIA.


Bytet av mediebyrå sker i samband med att Bingolotto byter annonsbyrå, från

inhouse-byrån Apostrof till ANR BBDO. Det blir det första reklambyråbytet sedan

start för Bingolotto. Dessutom anlitar Bingolotto Trigger som ska ta fram

säljstöd för de lokala föreningarna.

- Vi kände att vi behövde få in nytt syre, säger Hans Sahlin, marknadschef för

Bingolotto. Bytet av Leif Olsson (Loket) mot Lasse Kronér var det första steget

mot en föryngring. Nu vill vi gå vidare utan att tappa den befintliga

målgruppen.

Om det ganska snabba bytet av mediebyrå, säger Hans Sahlin så här:

- Mediacom kunde ge oss bättre understöd, särskilt på tv-sidan är

laguppställningen bättre.

Byråbytet träder i kraft från årsskiftet. Hur det påverkar Bingolottos medieköp

som idag främst sker i tv och dagspress och en och annan utomhuskampanj (vecka

51 kommer en tung sådan) är för tidigt att säga.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.