Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bingo Rimér skräckexempel i Tres senaste film

Publicerad: 22 Januari 2009, 12:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Mobiloperatören Tre bygger vidare på nya kommunikationsplattformen kvarteret. I den nya filmen figurerar flickfotografen Bingo Rimér. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Tres nya plattform har tagits fram tillsammans med reklambyrån Scholz & Friends. Företaget vill gå från ett utpräglat ungdomsvarumärke till att nå en bredare målgrupp, av 20-49-åringar.

- I lanseringen av Tre vände vi oss till ungdomar eftersom de är snabba att ta till sig nya tjänster. Nu har 3G mognat och vi har ett bredare sortiment, och det är dags att vi anpassar kommunikationen, menar Gina Azaric, marknadschef för privatkunder på Tre.

Den senaste filmen gick upp i måndags och rullar i fyra-fem veckor i TV3, Kanal5, TV6, TV8 och Discovery och MTV. I filmen skildras tre scener, som alla ska väcka dubbla känslor.

- Mamman i filmen drömmer om olika skräckscenarier inom familjen, där till exempel hennes döttrar går på lina ovanför takåsarna, säger Gina Azaric.

Det är när hon frågar sig vad döttrar vill göra efter gymnasiet som Bingo Rimér gör entré.

- Det kanske kan vara dubbla känslor att båda då sitter med Bingo Rimér mellan sig, säger hon.

Kampanjens huvudmedier är tv, webb och print.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.