Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bindefeld fixar uppmärksamhet för Clarions lyxbygge

Publicerad: 4 Februari 2008, 13:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

I morgon slår designhotellet Clarion Hotel Sign upp portarna i Stockholm.I stället för reklam har hotellet lagt pengarna på pr. "Vi gör ingen reklam, köper inga medier, och det har gått bra", säger Tobias Ekman, chef för Clarion Hotel Sign.


Inför lanseringen av Clarion Sign Hotel har intensivt pr-arbete sett till att hotellet har fått exponering i medierna.

- Vi har jobbat hårt med Bindefeld i några månader nu. Vi har jobbat med pr i allt från rekrytering med talangjakten, till varumärkena som vi tagit in, säger Tobias Ekman.

I stället för att rekrytera personal på traditionellt sätt, genom att låta folk skicka in en skriftlig ansökan, höll Clarion en form av auditions.

- Talangjakten och vår personalrekrytering gett otroligt mycket. Det blev TV4 Nyheterna 18.30 och 22.00.

I exponeringen av hotellet är tanken att det skandinaviska ska genomsyra allt. Selma Spa den världsberömda restaurangen Aquavit har knutits till hotellet.

- Vi vill få fram att vi skapar ett hotell på 29.000 kvadratmeter med en totalt skandinavisk röd tråd. Vi har en Alvar Aalto-våning en Bruno Mattsson-våning och fyra Arne Jacobssen-våningar. Selma och Aquavit håller ihop det skandinaviska konceptet.

En rad pressvisningar hålls i dagarna för både internationell och inhemsk press.

- I morgon kommer 75 internationella journalister. Bland andra Wallpaper och Elle Decor från Italien och tyskland. De är också här för möbelmässan i Älvsjö men kommer på en pressvisning och ett seminarium. Ikväll har vi 130 inbjudna journalister för avsmakning på Aquavit.

I helgen har dock en reklamfilm för hotellet rullat i TV4.

- Vi har i TV4 och på Arlanda express haft möjlighet att lägga ut en filmsnutt på 15 sekunder genom olika samarbeten vi har med dem.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.