Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Beslut dröjer i Fox mediebyråpitch

Publicerad: 23 Januari 2007, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Det amerikanska medieföretaget Twentieth Century Fox har valt Zenith Optimedia som mediebyrå för den nordamerikanska marknaden. Vilken byrå som får det internationella kontot är ännu inte klart. Vizeum är med i pitchen och på det svenska kontoret hålls tummarna hårt.


- Vi är med i pitchen tillsammans med tre andra byråer och väntar för tillfälle på besked, säger Stefan Barholm, vd för Vizeum i Sverige.

På Twentieth Century Fox svenska kontor säger marknadschefen Mattias Lundin att det inte är klart när pitchen för det internationella avtalet är klart.

- I dagsläget lutar det åt att det tar minst tre veckor till.

Det totala kontot, Nordamerika inklusive det internationella uppdraget, uppskattas av branschtidningen M&M Europe vara värt 7,86 miljarder kronor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.