Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Berntzon Bylund siktar på minst 10 miljoner i år

Publicerad: 21 Februari 2008, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Den nystartade reklambyrån Berntzon Bylund hoppas på en byråintäkt på minst 10 miljoner kronor i år. Byrån fick nyligen in kunderna Bravida och Stockholmsmässan och ska inom kort anställa fyra nya medarbetare.


Berntzon Bylund startade den 1 november förra året och nådde en byråintäkt på omkring 2 miljoner kronor de första två månaderna.

- Vi har haft en flygande start och har väldigt mycket att göra. Vi har precis rekryterat fyra personer både på projektledar- och kreatörssidan, men allt är inte klart ännu, säger Joachim Berntzon, vd för Berntzon Bylund.

Företaget har i dag fem anställda och två frilansare, men ska alltså växa till nio fasta medarbetare inom en snar framtid.

- Man får vara lite ödmjuk det första året, men vi tror på en byråintäkt på över 10 miljoner kronor, och då är det lågt satt, säger Joachim Berntzon.

De två grundarna Joachim Berntzon och Hans Bylund har ett förflutet på Prime Advertising och kunden Kia Motors kommer från den tiden. Övriga större kunder är Clear Channel, TV8 och nu även Stockholmsmässan och Bravida.

- Bravida har inte marknadsfört sig i någon större omfattning, men nu ska vi arbeta med att sätta dem på kartan. Uppdraget för Stockholmsmässan är inte så omfattande i dagsläget utan handlar om att göra presentationer och årsredovisningen, säger Joachim Berntzon.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.