Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Berghselever vinnare i Young Lions

Publicerad: 6 Maj 2008, 16:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Fyra team får representera Sverige i Young Lions under Cannesfestivalen i juni. Två av dem är fortfarande studenter på Berghs.


De fyra vinnarteamen i den svenska uttagningen är Neda Kanni och Vida Modée från OMD, Oscar Asmoarp från Perfect Fools tillsammans med Mattias Mattisson från Deasign, Joakim Labraaten och Kenna Magnusson från Berghs School of Communication, samt Dan Göransson och Carina Wold, också från Berghs.

Här är vinnarna:

Kategori MediaNeda Kanni och Vida Modée, OMD

Motivering:Ur en väl genomtänkt och insiktsfull problemställning har man skapat en engagerande och relevant mediaplan för målgruppen. Med en spännande utgångspunkt om att hålla dina vänner nära, men dina ovänner närmre, så skapas en hävstångseffekt som möjliggör en överraskande närvaro i relevanta kanaler och miljöer som annars är en utmaning när man har begränsade resurser.

Kategori CyberOscar Asmoarp, Perfect Fools, och Mattias Mattisson, Deasign.

Motivering:Användaren ges här möjlighet att interagera med verkligheten och på så sätt inte bara lära sig själv var man gör av sitt skräp utan även påminna andra. Skitsmart och kul, tyckte juryn.

Kategori FilmJoakim Labraaten och Kenna Magnusson, Berghs School of Communication.

Motivering:I en tid när reklamfilmer går längre och längre för att skapa uppmärksamhet gäller det verkligen att sticka ut. Man kan lösa det med tusentals kubikmeter badskum till exempel. Det är väldigt visuellt. Eller så gör man något helt annat. Som att helt enkelt strunta i att visa problemet. Det är ännu mer visuellt och vi kan inte värja oss.

Kategori PrintDan Göransson och Carina Wold, Berghs School of Communication.

Motivering:Ni har gjort en annons som lyckas fånga läsaren redan innan han eller hon har ens har sett den. När sen lösningen är enkel, precis, vacker, lite äcklig och har en aktiv och träffandecopy gör det att budskapet kletar sig fast på näthinnan för lång tid framöver.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.