Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Berghs och Embrink designar åt Spendrups nya öl

Publicerad: 21 februari 2007, 04:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:11

Reklamskolan Berghs och designbyrån Embrik har tagit fram olika varianter på design för Spendrups nya märke Bright Brew.


Den nydesignade burken som kommer att lanseras i april. Också den gillas av Spendrups.

Märket lanseras på Systembolaget i april. Andraårsstudenterna på grafisk design har haft samma brief som Embrik.

Studenterna med det vinnande förslag fick stipendium från Spendrups-chefen Ulf Spendrup, som avslöjade en yrkeshemlighet, att öldesign inte är en exakt vetenskap.

- Det gäller att gå på intuition och våga, sa han, då han delade ut stipendiet.

Vinnande design. Burken som Spendrups gillade mest.

Arbetsgruppen bakom det vinnande förslaget bestod av Fredrik Ek, grafisk design, Mathias Eriksson, grafisk design ochCaroline Lefwander, produktionsledare.Katarina Johansson: produktionsledare

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.