Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Berghs lanserar nya chefskurser

Publicerad: 21 Augusti 2013, 13:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Under ledning av nyrekryterade Linn Tornérhielm startar Beghs School of Communication tre nya kommunikationskurser för den moderna ledaren.


Ämnen i artikeln:

Berghs

Marknadschefer, kommunikationschefer, byråledare och creatice directors behöver utrustas med nya kunskaper för att lyckas i sina chefsroller, anser Berghs som nu lanserar tre nya chefskurser.

Bakgrunden till utbildningen är de nya kommunikationsmöjligheter som internet erbjuder. De köpta budskapen blir allt mindre effektiva.

– Det är viktigare än någonsin att förstå nya digitala plattformar och samspelet med övriga kanaler, kunna mäta effekt av sina insatser samt utveckla organisationens kommunikativa ledarskap, säger Linn Tornérhielm, chef för Berghs kursverksamhet, i ett pressmeddelande.

Hon anställdes i slutet av förra året för att leda kurs- och konceptutvecklingen på skolan och anpassa kursutbudet efter den nya verklighten. De nya kurserna går under namnen: ”Att mäta kommunikation”, ”Det nya kommunikationslandskapet” och ”Kommunikativt ledarskap”.

Kursvansvariga blir: Mattias Josander, vd och senior projektledare på relations- och dialogbyrån Action Europe Stockholm, Jonas Lindberg Nyvang, internationell marknads- och kommunikationschef för Björn Borg och Calle Peyron, tidigare marknadschef inom Arla-koncernen, vd för affärskonsultföretag och kommunikationsbyrå, styrelseledamot och driver kunskapsnätverket Mind Your Brand.

Kurserna blir en del i Berghs Executive, som innehåller kurser som riktar sig till chefer.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.