Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Berghagen och Ranelid i Carlshamns tv-comeback

Publicerad: 28 April 2008, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Felix Herngren har regisserat tre reklamfilmer för Carlshamn Mejeris comeback som varumärke. Filmerna har premiär i vecka 21.


Mette Krabbe Åkerlind Varumärket Carlshamn Mejeri gör comeback i vår. Finska Raisios marknadsandelar på den svenska matfettsmarknaden har rasat sedan man övergick från varumärket Carlshamn till Keiju.

- Våra undersökningar visar att 96 procent av svenskarna fortfarande känner till Carlshamn Mejeri trots att varumärket inte funnits på marknaden på två år, säger Mette Krabbe Åkerlind, marknadschef för Raisio i Sverige.

Carlshamn Mejeris relansering sker med hjälp av reklambyrån Åkestam Holst och regissören Felix Herngren. Tre 30-sekunders reklamfilmer spinner på det gamla kända temat "Gott-gotti-gott-gott".

- Själva reklamkonceptet bygger på "gott-gotti-gott-gott", men det är inte tvillingbröderna som var med förr som spelar huvudrollen, utan olika kändisar, bland annat Lasse Berghagen, säger Mette Krabbe Åkerlind.Förutom Lasse Berghagen så förekommer även Arne Hegerfors och Björn Ranelid i de tre första filmerna som kommer att sändas under maj-juni-juli. Annonser för Carlshamn Mejeris mjölkfria produkter kommer att synas i fackpress under samma period. Mediaplanen efter juli månad är inte spikad.

När Carlshamn Mejeri kommer tillbaka i butikerna så är det nio matfettsprodukter som finns i hyllan. Fyra av produkterna är mjölkfria. Produkterna har fått listning hos alla kedjor inom dagligvaruhandeln.

- Bland annat lanserar vi en helt ny produkt, kallad Finfin. Det är en blandning av smör och margarin, med 80 procents fetthalt.

Janne Pettersson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.