Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Beckfilmer ska lyfta Aftonbladet

Publicerad: 27 Februari 2008, 06:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Från och med i morgon ska Aftonbladet sälja Beckfilmer ihop med tidningen. Målet är större intäkter och högre upplaga.


- Beck är en bred serie som vi tror att många tycker om. Förhoppningsvis får vi ut större volym, både när det gäller intäkter och upplaga, säger Pontus Ogebjer, marknadsdirektör på Aftonbladet.

Aftonbladet har ett samarbetsavtal med Nordisk Film, som äger rättigheterna till Beckfilmerna. Filmerna ska säljas tillsammans med tidningen på torsdagar och kostar då 59 kronor.

- Vi har möjlighet att köra alla 24 filmer. Det kommer vi med stor sannolikhet att göra.

Aftonbladet har tidigare inte sålt någon sammanhållen serie tillsammans med tidningen, vilket konkurrenten Expressen har för vana att göra. Aftonbladet drog i veckan igång en reklamkampanj för filmerna, bland annat i TV4.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.