Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Beckers dumpar Åkestam

Publicerad: 11 maj 2009, 07:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Färgtillverkaren Beckers avbryter samarbetet med partnern Åkestam Holst. "Det är inga konstigheter, säger Josefin Knarrström, marknadschef på Beckers.


Enligt uppgifter till Dagensmedia.se ska Beckers ha avslutat sin mångåriga relation med reklambyrån Åkestam Holst.

- Det stämmer, vi har sagt upp samarbetet. Vi har jobbat ihop i sju år och då är det naturligt att man behöver lite förändring.

Vad för slags förändring handlar det om?

- Vi har precis jobbat igenom en ny kommunikationsstrategi och ska gå bredare mot konsument. Det är helt odramatiskt och vi avslutar de kampanjer vi gör ihop.

Med andra ord blir den kampanj som just nu rullar i tv den sista Beckerskampanjen som Åkestam Holst varit delaktig i.

- Det är vår vårkampanj. Nästa går upp i höst, säger Josefin Knarrström.

Beckers ska nu handla en ny byrå.

- Men det är inte klart när det blir, säger hon.

Beckers har också samarbeten med Spinn och webbyrån Deasign. Den senare tog över uppdraget då tidigare partnern Foreign konkursade.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.