Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

BBC Prime marknadsför sig med teater-event

Publicerad: 23 Oktober 2001, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Den brittiska tv-kanalen BBC Prime gör en nordisk marknadsföringsinsats. Istället för traditionella medier har de valt att hyra in skådespelare som i helgen ska dyka upp på ett antal restauranger, barer och kaféer i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.


Tanken är att skådespelarparet till en början ska uppträda som vanliga gäster

på restaurangen eller kaféet. Plötsligt ska de uppföra en liten

teaterföreställning som förstås handlar om BBC Prime.

- Syftet är att de som är ute i staden ska sätta på BBC Prime när de kommer

hem. Vi valde att göra detta istället för en vanlig kampanj med annonser, säger

Marie-Louise Munter, nordisk representant för BBC Prime.

I Stockholm är det mellan 10 och 15 uteställen per kväll som ska besökas under

torsdag, fredag, lördag och söndag. Marie-Louise Munter räknar med att nå cirka

22.000 stockholmare på detta sätt. Eventet kompletteras med radiospotar i Radio

City där reklamen ska ge intryck av att samma skådespelare går in och bryter

sändningarna.

Vad marknadsföringskampanjen kostar vill Marie-Louise Munter inte berätta.

- Det är inte så mycket dyrare än att köra tv och tidningsannonser, säger hon.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.