Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bauhaus gasar med Scream

Publicerad: 4 maj 2009, 06:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:27

Byggvaruhuset Bauhaus stuvar om mediemixen och ökar reklamköpen tillsammans med nya partnern Scream. "Vi gasar som aldrig förr", säger marknadschefen Eric Lundberg.


När Eric Lundberg började som marknadschef på Bauhaus tog han beslutet att byggkedjan skulle börja anlita en mediebyrå. Valet föll på Scream.

- Vi har nu satt oss ner tillsammans med Scream och tagit fram en marknadsplan och mediestrategi, säger han.

Tidigare har Bauhaus i princip uteslutande använt sig av dr.

- Det är fortfarande vår största kanal men vi har adderat print och tv till mixen, säger Eric Lundberg.

I juni börjar också TV3:s storsatsning "Byggslaget", som görs ihop med Bauhaus. I programmet, som produceras av Strix, ska åtta av Sveriges bästa hemmafixare gör upp i en tävling som sträcker sig över två månader.

Förra året köpte Bauhaus medier för 103 miljoner bruttokronor. Kedjan har inte dragit ned på sina medieinvesteringar under årets första månader.

- Vi kallar det för den lönsamma lågkonjunkturen och gasar som aldrig förr. Det har gett ett extremt bra resultat.

Hur försöker ni positionera er mot konkurrenterna?

- I tuffa tider tror vi att pris är avgörande. Vi jobbar hårt med att ta en position där, det genomsyrar all vår kommunikation.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev